Active lifestyleamusement2apartment2Architecturearrow-downPage 1Group 3arrow22arrow2arrow2bike2blocks2bus2cafecalendar2check2close2collapse2CollapseCommon facilitiesGroup 2CloseGood SVG BlackOK SVG BlackPoor SVG BlackVery good SVG BlackVery poor SVG Blackamusement2Culture EntertainmentShapedocument2document_blankdoublearrowarrow2arrow2arrow22Eat Drinkemail2expand2external_link2Family friendlyfavourite2filter2Getting thereGreen solutionsgrocery_store2grocerystoreShapeHealthcareholiday_cottage2Shapehospital2house2pin_distanceicon-unit-v2like2list2Local servicesbonava logotype primarybonava logotype secondarybonava logotype_symbolMap-pinminus2minus2mobile2parkNature activitiesnature_trails2Neighbourhood storyclose - kopiaparking2pdf2plot2plus2Group 2external_link2preschool2restaurant2row_house2schools2Schoolssearch2semi_detached2settings2Shoppinglocal_services2Social lifestyleSpecial featuregymtapGroup 2tube2user2

Happy Quest

Happy Quest - nøglen til at forstå nabolagslykke

Hos Bonava er vores mål at skabe hyggelige nabolag, hvor mennesker kan trives og være glade. Hvad et hyggeligt nabolag indebærer varierer fra person til person og land til land. Derfor arbejder vi med at forstå hvad det er, der gør at mennesker føler sig hjemme.

Vi har foretaget en unik undersøgelse, der dækker repræsentative prøver af befolkningen på vores otte markeder; Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, Skt. Petersborg, Estland og Letland. I alt har 8000 personer delt, hvad der er vigtigst for dem, når det handler om et godt nabolag.

Happy Index – måler og sammenligner nabolagslykke over tid og mellem lande

Happy Index definerer nabolagslykke, hvilket gør det muligt at måle og sammenligne nabolagslykke. Indekset er skabt af Bonava og statistisk valideret på tværs af otte markeder.

Alle otte markeder viser en høj nabolagsglæde i 2017, med en gennemsnitlig score på 72. Svenskerne er mest tilfredse med deres nabolag og scorer 79. Skt. Petersborg og Estland er mindre glade og har en lavere score end de øvrige markeder.

 Det gennemsnitlige Happy Index per marked er 72

Ensartede resultater på tværs af markeder

Mange ting kan gøres for at øge følelsen af nabolagslykke. Det mest grundlæggende parameter er tryghed, som 81 % af respondenterne fremhævede som vigtigt.

Den mest grundlæggende parameter er tryghed, som 81% af respondenterne fremhævede som vigtig.

I samtlige markeder blev en aktiv livsstil også klassificeret som afgørende. For eksempel: Nemt at komme rundt til fods eller på cykel (66 %), en let/bekvem hverdag (58 %) og et nabolag, der understøtter en sund livsstil (58%).

At kende ens nabolag (57%) samt de mennesker og naboer der bor i området (41%) var også vigtigt på tværs af alle markeder.

Nemt at komme rundt til fods eller på cykel blev vurderet som vigtigt af 66 %.

En let/bekvem hverdag blev vurderet som vigtigt af 58 %.

Et nabolag der understøtter en sund livsstil blev vurderet som vigtigt af 58 %.

Vil du vide mere?

Bonava vil fortsætte med at udforske nabolagslykke for at sikre, at vi skaber gode og hyggelige nabolag, hvor mennesker kan trives og være glade.

Hvis du vil vide mere om Happy Quest er du velkommen til at kontakte os.

Dorte Andersen, Kommunikationschef og ansvarlig for Costumer Insight i Danmark og Norge.
Dorte.Andersen@Bonava.com